Regulamin świadczenia usług za pośrednictwem Serwisu Internetowego
§ 1. Postanowienia wstępne
- Administratorem serwisu internetowego działającego pod adresem: www.ipiwo.pl jest IPIWO DETAL sp. z o.o., ul. Rogowska 3, 54-440 Wrocław, NIP: 8952215516, REGON: 385550794,
- Korzystanie z serwisu odbywa się zgodnie z treścią niniejszego regulaminu.
- Niniejszy regulamin reguluje prawa i obowiązki administratora i użytkownika związane ze świadczeniem przez administratora usług określonych w § 2 ust. 1. Postanowienia regulaminu nie uchybiają powszechnie obowiązującym bezwzględnie wiążącym przepisom prawa polskiego i prawa Unii Europejskiej.
- Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za charakter zamieszczonych oraz udostępnionych przez siebie treści.
§ 2. Usługi świadczone za pośrednictwem serwisu
- Administrator, za pośrednictwem serwisu, drogą elektroniczną świadczy użytkownikom usługi cateringowe polegające na dostarczeniu produktów, w tym napojów na potrzeby organizowanych przez użytkowników przyjęć, bankietów, szkoleń, konferencji i innych tego typu imprez.
- Treści prezentowane w serwisie, w szczególności informacje o produktach, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, w szczególności oferty sprzedaży produktów.
- Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za organizowaną przez siebie imprezę, o której mowa w ust. 1, w tym jej rodzaj i charakter, lokal, w której się ona odbywa oraz biorące w niej udział osoby. Użytkownik ponosi również odpowiedzialność za to, że impreza nie narusza żadnych zakazów. Użytkownik zobowiązuje się przestrzegać wszystkich przepisów obowiązującego prawa podczas korzystania z usług i może korzystać z usług tylko w celach zgodnych z prawem.
- Korzystając z serwisu, użytkownik nie nabywa produktów ani nie składa oferty ich nabycia.
- Korzystanie z konta w serwisie jest dla użytkowników nieodpłatne.
- Korzystanie z usługi cateringowej jest odpłatne – każdorazowo koszt takiej usługi jest podawany przed potwierdzeniem rezerwacji.
- Z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu mogą korzystać jedynie zarejestrowani i pełnoletni użytkownicy.
- Zarejestrować się do serwisu mogą jedynie osoby, które uprzednio oświadczyły, iż są pełnoletnie, zapoznały się z treścią regulaminu świadczenia usług za pośrednictwem serwisu internetowego i zaakceptowały jego treść oraz wyraziły wolę zapoznania się z treścią serwisu dotyczącą napojów alkoholowych oraz innych produktów.
- Rejestracja do serwisu następuje poprzez wypełnienie i przesłanie formularza rejestracyjnego udostępnianego w serwisie.
- W ramach procedury rejestracji użytkownik podaje:
- imię i nazwisko;
- numer telefonu komórkowego;
- datę urodzenia;
- adres e-mail;
- ustala swoje hasło do konta.
- Warunkiem ukończenia rejestracji jest oświadczenie przez użytkownika, iż zapoznał się on z treścią niniejszego regulaminu i akceptuje jego treść, składane podczas procesu rejestracji poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola, a także złożenie oświadczenia przez użytkownika, iż wyraża on zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach wskazanych w § 6.
- Po ukończeniu procedury rejestracji użytkownik otrzymuje na wskazany adres email wiadomość od administratora, zawierającą w treści link pozwalający aktywować konto użytkownika i logować się do serwisu za pomocą loginu i hasła i stanowiący potwierdzenie zawarcia umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta.
- Podczas procedury rejestracji użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i nie stanowi warunku ukończenia rejestracji do serwisu.
- Użytkownik zobowiązuje się nie udostępniać danych potrzebnych do zalogowania do serwisu osobom nieuprawnionym, w szczególności osobom niepełnoletnim. Skutki udostępnienia danych, o których mowa w zdaniu poprzedzającym osobom nieuprawnionym w rozumieniu regulaminu ponosi użytkownik.
- Użytkownik zobowiązany jest do podania przy rejestracji swoich własnych danych osobowych, a przy tym do zapewnienia prawdziwości owych danych osobowych.
- Administrator będzie przekazywał użytkownikowi informacje związane ze świadczeniem na rzecz użytkownika usług wskazanych w § 3 w formie elektronicznej (mailowej) lub poprzez SMS, chyba że inny tryb przekazywania danych informacji wynika ze użytkownik i administrator uzgodnią wspólnie inny tryb przekazywania informacji.
§ 3. Usługa prowadzenia konta użytkownika
- Umowa o świadczenie usługi cateringowej świadczona jest tylko dla zarejestrowanych w serwisie użytkowników. Umowa prowadzenia konta użytkownika zostaje zawarta w momencie skutecznego wypełnienia i zaakceptowania przez użytkownika formularza pozwalającego ukończyć rejestrację do serwisu – z chwilą wybrania przycisku oznaczonego napisem: ,,Zarejestruj się”.
- Umowy o świadczenie usług prowadzenia konta użytkownika zawierane są na czas nieoznaczony.
- Użytkownik może w każdym czasie i bez podania przyczyn, wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi prowadzenia konta użytkownika poprzez wysłanie maila z wypowiedzeniem umowy ze wskazaniem konkretnego konta użytkownika na adres: bok@ipiwo.pl
- Umowa o świadczenie usługi prowadzenia konta użytkownika może zostać wypowiedziana przez administratora.
§ 4. Usługa cateringowa
- Umowa o świadczenie usługi cateringowej zostaje zawarta w momencie skutecznego wypełnienia i zaakceptowania przez zarejestrowanego użytkownika formularza zamówienia – z chwilą wybrania przycisku oznaczonego napisem: ,,Zamawiam”.
- Do korzystania z usługi rezerwacji świadczonej drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu, każdorazowo niezbędne jest zalogowanie się użytkownika na jego konto. Logowanie następuje poprzez podanie w odpowiednich polach loginu i hasła przypisanych do danego użytkownika.
- Aby dokonać zamówienia, należy wybrać produkty dostępne w serwisie, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o informacje wyświetlane w serwisie.
- Złożenie zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty zgodnie z informacjami uwidocznionymi w serwisie. Podana cena jest kwotą brutto wraz z należnym podatkiem VAT 23%.
- Przed zatwierdzeniem danych wskazanych powyżej użytkownik wyraża zgodę na wykonanie przez administratora usługi cateringowej przed upływem terminu na odstąpienie od umowy o świadczenie na odległość usługi, przy czym jednocześnie użytkownik uzyskuje informację, iż wyrażenie takiej zgody sprawia, że po spełnieniu świadczenia przez administratora użytkownik utraci prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, zgodnie z brzmieniem przepisu art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Usługę cateringowa poczytuje się za w pełni wykonaną w momencie wydania zamówienia przez kuriera we wskazanym przez użytkownika w zamówieniu miejscu imprezy.
- Usługa cateringowa świadczona jest w przypadku wyrażenia przez użytkownika woli zapewnienia dostępności co najmniej 6 sztuk produktu.
- Usługa cateringowa świadczona jest w przypadku wyrażenia przez użytkownika woli zapewnienia dostępności maksymalnie 24 sztuk produktów (takich samych lub różnych).
- Potwierdzenie przyjęcia zamówienia następuje poprzez wysłanie użytkownikowi maila.
- Maksymalny czas realizacji usługi cateringowej podany jest na bieżąco w serwisie w zależności od wybranego przez użytkownika sposobu realizacji.
- Zamówiona usługa jest realizowana poprzez wybraną przez użytkownika firmę kurierską do wskazanego przez użytkownika w zamówieniu miejsca imprezy.
- Miejsce wydania musi znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Nie odebranie przesyłki lub błędnie wskazany adres miejsca imprezy w zamówieniu skutkować będzie obciążeniem użytkownika kosztami przesyłki zamówionej usługi.
- Zamówiona usługa jest realizowana tylko wobec użytkownika.
- Naruszenie przez użytkownika ustępu powyżej powoduje niewykonanie umowy, a uiszczona na rzecz administratora zapłata nie podlega zwrotowi.
- Umowa o świadczenie usługi cateringowej może zostać rozwiązana za zgodnym porozumieniem użytkownika i administratora oraz w przypadkach przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
- Użytkownik może po złożeniu zamówienia otrzymać fakturę VAT obejmującą dane zamówienie. W celu otrzymania faktury VAT wraz z realizacją zamówienia użytkownik powinien wybrać opcję „Faktura VAT” przy składaniu Zamówienia.
- Administrator informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów objętych usługą cateringową.
§ 5. Prawo odstąpienia przez konsumenta od umów zawartych na odległość
- Użytkownik będący konsumentem może w terminie 14 dni odstąpić od zawartych na odległość umów, o których mowa w § 4 bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z tym zastrzeżeniem, że jeżeli usługa cateringowa została już w pełni wykonana, prawo do odstąpienia nie będzie przysługiwać.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy liczyć należy od dnia, w którym nastąpiło jej zawarcie, wskazane odpowiednio dla danego typu umowy.
- Użytkownik będący konsumentem może odstąpić od każdej z umów, o których mowa w regulaminie, składając administratorowi oświadczenie o odstąpieniu od umowy na wskazany w § 1 adres elektroniczny administratora. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Do zachowania terminu odstąpienia wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W przypadku odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą.
§ 6. Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe przetwarzane są przez administratora, tj. IPIWO DETAL sp. z o.o., ul. Rogowska 3, 54-440 Wrocław, NIP: 8952215516, REGON: 385550794, email: bok@ipiwo.pl Administrator jest administratorem danych osobowych w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Rejestracja w serwisie wymaga podania danych niezbędnych do realizacji usługi cateringowej, przetwarzanie odbywa się w pierwszej kolejności na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO oraz art. 6 ust. 1 lit f) RODO z uwagi na okoliczność, iż przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy oraz ze względu na uzasadniony interes administratora danych oraz użytkowników, polegający na realizacji dokonanej usługi, prowadzeniu historii zamówień i płatności, dostawy zamówienia oraz umożliwieniu dostępu do tych informacji użytkownikowi serwisu, umożliwieniu opiniowania i gromadzenia ulubionych produktów, a także udokumentowaniu spełnienia wymogów wynikających z ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Dane zgromadzone w koncie użytkownika są przechowywane do czasu rezygnacji z prowadzenia konta, dane konieczne do identyfikacji osoby dokonującej rezerwacji – zgodnie z ustępem 3 poniżej.
- Oprócz danych wymienionych w formularzu rejestracyjnym gromadzone są również informacje o IP użytkownika, data logowania się na stronie, potwierdzenia zapoznania się z regulaminami oraz potwierdzenia zgód – dane te, wraz z informacjami identyfikacyjnymi osoby oraz jej wieku stanowią udokumentowanie uprawnienia użytkownika do zapoznania się z treścią serwisu dotyczącą napojów alkoholowych oraz spełnienia wymagań prawnych wynikających z ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (art. 6 ust. 1 lit c) RODO w zw. z art. 131 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi) i są przechowywane przez okres 5 lat.
- Administrator przetwarza również dane osobowe w związku z rozpatrywaniem i udzielaniem odpowiedzi na reklamacje użytkownika. W tym przypadku podstawą przetwarzania jest art.6 ust.1 lit. f) RODO, gdyż przetwarzanie jest niezbędne z uwagi na umożliwienie realizacji wzajemnego, uzasadnionego interesu w wyjaśnieniu sprawy zgłoszonej przez użytkownika. Dane są przechowywane do czasu zakończenia realizacji zgłoszenia.
- Jeżeli użytkownik wyrazi zgodę, o której mowa w § 3 ust. 13, administrator przetwarza dane osobowe również w celach marketingowych, w tym w szczególności w celu przesyłania użytkownikowi informacji handlowych drogą elektroniczną. Dane będą przechowywane do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie (art.6 ust.1 lit. a) i f) RODO).
- Dane osobowe użytkownika nie będą profilowane (nie będą opierały się na zautomatyzowanym przetwarzaniu).
- Dane użytkownika będą przekazywane podmiotom, które działają na zlecenie administratora, tj. dostawcom usług i rozwiązań informatycznych, agencjom marketingowym, kurierom, podmiotom świadczącym usługi księgowe i administracyjne.
- Dane osobowe użytkownika nie będą przekazywane do państw trzecich (spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego).
- Podanie danych osobowych przez użytkownika jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie uniemożliwi świadczenie usług przez serwis, w tym korzystanie z usług świadczonych pośrednictwem konta klienta.
- Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania a także wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
- W przypadku danych, których podstawą przetwarzania jest zgoda – użytkownik ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, co pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem. Żądanie usunięcia danych osobowych przez użytkownika lub żądanie zaprzestania przetwarzania danych osobowych w celu świadczenia usługi prowadzenia konta użytkownika lub rezerwacji jest równoznaczne z oświadczeniem użytkownika o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usługi prowadzenia konta w serwisie i może nastąpić w sposób wskazany w § 5 ust. 3. Dane osobowe mogą być poprawiane lub usuwane przez użytkownika po zalogowaniu się na konto użytkownika (zakładka „MOJE KONTO”) lub poprzez kontakt mailowy z administratorem (adres: bok@ipiwo.pl )
- Użytkownikowi przysługuje również prawo do wniesienia skargi do organy nadzorczego. W Polsce jest nim z dniem 25.05.2018 Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO).
- Użytkownik oświadcza, iż podane przez niego dane osobowe są jego prawdziwymi danymi własnymi.
§ 7. Postępowanie reklamacyjne dotyczące funkcjonowania serwisu
- Wszelkie uwagi i reklamacje dotyczące funkcjonowania serwisu należy zgłaszać drogą mailową na adres e-mail: bok@ipiwo.pl , pisemnie listem poleconym na adres administratora wskazany w § 1.
- Użytkownik może złożyć reklamację w terminie 14 dni, licząc od dnia, w którym miały miejsce wady lub przerwy w świadczeniu usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu. Reklamację złożoną po upływie terminu określonego w zdaniu pierwszym, pozostawia się bez rozpoznania, o czym administrator niezwłocznie powiadamia użytkownika, co jednak nie uchybia możliwości dochodzenia przez użytkownika roszczeń wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawa.
- W reklamacji użytkownik powinien podać co najmniej: swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji (może być to adres mailowy, jeśli użytkownik wybiera taki sposób porozumiewania się), rodzaj i datę wystąpienia przyczyn reklamacji oraz wszystkie okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku braku w treści reklamacji danych umożliwiających właściwe rozpatrzenie reklamacji, administrator może zwrócić się do składającego reklamację o uzupełnienie danych.
- Po rozpatrzeniu reklamacji, administrator udzieli użytkownikowi odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania przez administratora. Odpowiedź wysłana zostanie na adres do korespondencji użytkownika lub adres e-mail użytkownika wskazany w treści reklamacji (a w razie jego niewskazania w treści reklamacji – na adres e-mail przypisany do konta użytkownika w serwisie), ewentualnie przekazana w inny sposób uzgodniony indywidualnie z użytkownikiem.
§ 8. Postępowanie reklamacyjne dotyczące realizacji usługi cateringowej
- Wszelkie uwagi i reklamacje dotyczące realizacji usługi cateringowej należy zgłaszać drogą mailową na adres e-mail bok@ipiwo.pl , pisemnie listem poleconym na adres administratora wskazany w § 1.
- Administrator ma obowiązek realizacji zamówionej usługi bez wad. Administrator odpowiada wobec użytkownika z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne usługi na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
- Reklamacja powinna zawierać dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail i numer telefonu kontaktowego), wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania.
- O ile krótszy czas rozpatrzenia reklamacji nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, reklamacje rozpatrywane są przez administratora w terminie do 14 dni od ich otrzymania, z zastrzeżeniem ust. 5 – 6 poniżej.
- O sposobie rozpatrzenia reklamacji administrator powiadomi osobę składającą reklamację listem wysłanym na adres podany w reklamacji albo pocztą elektroniczną – w zależności od sposobu złożenia reklamacji.
- Reklamacje dotyczące wad fizycznych lub prawnych produktów objętych usługą załatwiane są zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego o rękojmi za wady.
- Użytkownik, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt administratora dostarczyć wadliwe produkty do siedziby administratora.
- Jeżeli użytkownik będący konsumentem na podstawie przepisów o rękojmi za wady zażąda wymiany produktów objętych zamówieniem lub usunięcia wady albo złoży oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a administrator nie ustosunkuje się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że administrator uznał to żądanie za uzasadnione.
- Użytkownik będący konsumentem, który chce uzyskać pomoc przy załatwieniu reklamacji, może zwrócić się do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, świadczącego bezpłatną pomoc i poradnictwo w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności wobec użytkownika w związku z jakimikolwiek usługami transportowymi, logistycznymi ani dostawą towarów realizowaną przez usługodawców zewnętrznych, oprócz zakresu wyraźnie określonego w niniejszym regulaminie.
- Administrator stosuje się do kodeksu dobrych praktyk – zbioru zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 roku o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
- Kwestie sporne, jeśli użytkownik będący konsumentem wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
§ 9. Przepisy końcowe
- Regulamin serwisu może ulec zmianie w przypadku:
- zmiany obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie do serwisu;
- zmiany funkcjonalności serwisu, z zastrzeżeniem że zmiany regulaminu mają na celu dostosowanie treści regulaminu do jego funkcjonalności;
- zmiany w zakresie działalności prowadzonej przez administratora za pośrednictwem serwisu, w szczególności, w razie wprowadzenia nowych usług świadczonych za pośrednictwem serwisu.
- O treści zmian regulaminu każdy użytkownik zostanie poinformowany drogą mailową.
- Poinformowanie o zmianie regulaminu w sposób określony w ust. 2 nastąpi nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmienionego regulaminu. W przypadku, gdy użytkownik zarejestrowany w serwisie nie akceptuje nowej treści regulaminu, może wypowiedzieć łączące go z administratorem umowy o świadczenie usług, poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres mailowy: bok@ipiwo.pl
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez użytkownika oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez użytkownika.
- W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu cywilnego.
- Użytkownik zobowiązuje się zwolnić administratora oraz członków jego organów, pracowników oraz przedstawicieli z odpowiedzialności z tytułu wszelkich roszczeń, żądań, strat, zobowiązań oraz wydatków (w tym kosztów obsługi prawnej) wynikających z lub w związku z korzystaniem przez użytkownika z usług uzyskiwanych za pośrednictwem administratora, naruszeniem przez użytkownika któregokolwiek z postanowień niniejszego regulaminu lub naruszeniem przez użytkownika praw jakiejkolwiek osoby trzeciej.
- W celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych serwis korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym użytkownika, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. cookies). Użytkownik może w dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki, by nie akceptowała takich plików lub informowała o ich przesyłaniu. Należy jednak pamiętać, iż nieakceptowanie plików cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu ze serwisu.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy administratorem a użytkownikiem w związku z korzystaniem z serwisu oraz umowami o świadczenie usług rozstrzygane będą w pierwszej kolejności polubownie, a następnie przez sąd właściwy według powszechnie obowiązujących przepisów.